Helena Matuša

Helena Matuša

Pratite nas...

7 razloga zašto se trebate prijaviti na startup natjecanja

Svijet poduzetnika početnika, ili startup svijet, kao i pokretanje bilo kakvog poslovanja vro je intenzivno i neizvjesno područje. Svakako je najteže pomaknuti poslovanje s početne točke, odnosno iz faze ideje krenuti u realizaciju. Prikupljanje sredstava za pokretanje poslovanja, učenje o samome sebi kao poduzetniku, osluškivanje konkurencije, osmišljavanje proizvoda i pronalazak onog prvog kupca nije lako. Biti uspješan, odnosno postaviti svoje poslovanje na zdrave noge, zahtjeva puno upornosti, predanog rada i umješnosti – ali ako znaš kuda ideš i koji su potrebni koraci, sam proces je mnogo lakši. Naravno, o svim ovim procesima govorimo kao da živimo u idealnim uvjetima, zanemarujući trenutno izazovno razdoblje kada sile na koje ne možemo utjecati dodatno utječu na poslovni model poduzetničke ideje.

Razgovarajući s nekoliko hrvatskih, ali i inozemnih fondova rizičnog kapitala te poslovnim anđelima, neizvjesnost situacije te turbulencije na tržištu okrenule su rizični kapital na promišljanje o vlastitom portfelju i pomoć trenutnim investicijama više nego pronalazak novih investicijskih mogućnosti. Ipak, ponuda startup škola, predakceleratoskih i akceleratorskih programa u Hrvatskoj nije se smanjila – programi su se vrlo domišljato i uz minimalne preinake prebacili u virtualne učionice i prilagodili „novom normalnom“. Programi koji se nude otvaraju mogućnost vrlo kvalitetnog oblikovanja poduzetničkih ideja uz mentorstvo vrhunskih stručnjaka te pristup investitorskoj mreži.

Važno je napomenuti i istaknuti, donekle i upozoriti startup scenu u Hrvatskoj, iako vjerujem da većina i zna, startup programi i obrazovanja postoje s prvim ciljem da vam pomognemo postaviti vašu tvrtku na zdrave noge, ne s ciljem pronalaska investitora. Najbolje financiranje vašeg poduzeća dolazi od vaših klijenata – zato je nužno fokusirati se prodaju vaših proizvoda i usluga. Ako govorimo i fokus stavljamo na klijente i prodaju proizvoda, kako se tu uklapaju startup natjecanja i zašto je dobro prijaviti se?

Vaš ulazak u startup natjecanje može biti odlična polazišna točka na kojoj možete kreirati svoj zalet za prvu godinu poslovanja. Iako pobjeda dolazi uz dosta povlastica, čak i kada ne pobijedite, ne odlazite praznih ruku. Članak koji je objavljen u SAD-u prije 9 godina, no još uvijek je aktualan, (Allison Canty, Startup), odlično sumira 7 glavnih razloga zašto je korisno sudjelovati u natjecanjima:

  1. Dobivate dodatnu „reklamu“ svog poslovanja – natjecanja su odličan način na koji možete drugima reći o svojoj tvrtki, poslovnoj ideji, dodatno se reklamirati i pronaći nove klijente. Postoje različiti načini na koje natjecanja možete koristiti za marketing, brending ili odnose s javnošću. Uvijek se možete hvaliti s činjenicom da ste sudjelovali u natjecanju – pošaljite e-mailove svojim klijentima, sastavite izjavu za medije, pošaljite lokalnim radio postajama, novinama, objavite na društvenim mrežama. Dijeljenje svog iskustva s natjecanja, bez obzira na ishod, pokazuje vašu predanost poduzeću, kako kreativno rastete unutar poslovanja i da pronalazite načine na koje možete ponuditi bolje usluge/proizvode svojim klijentima. Na natjecanju ćete se svakako naći okruženi svojim direktnim klijentima ili konkurencijom – što otvara mogućnosti za stvaranje novih poslovnih prilika i umrežavanje.
  1. Umrežavate se s „pametnim ljudima“ – startup natjecanja puna su ambicioznih osoba baš kao što ste i Vi. Bilo da su u tom poslu već godinama ili na samom početku, zasigurno su već načinili i neke pogreške, stekli određena znanja i posjeduju vrijedne informacije koje bi Vam mogle biti od pomoć. Svaki oblik umrežavanja s kolegama možda će Vam omogućiti da neke lekcije naučite na lakši način.
  2. Potičete kreativnost – ulaskom u startup natjecanje aktivirate svoje kreativne strane. Sam proces prijave na natjecanje tjera Vas da stavite svoje poslovanje na papir, organizirate svoje ideje i razmislite o dodatnih opcijama. Vrlo često, oni koji čitaju Vaše prijave dat će Vam vrlo iskrenu povratnu informaciju koju možete iskoristiti u svoju korist. Upijanje motivacijskih riječi gorljivih lidera današnjice i otvaranje samih sebe prema novim idejama neizbježno će potaknuti Vaš kreativni duh.
  3. Definirate ciljeve – nije lako pristupiti startup natjecanju što je svakako dobro. Postoje velike šanse da ćete morati dodatno polirati svoj poslovni plan i odgovarati na neka vrlo provokativna pitanja. Ovaj proces prinudit će Vas da kritički promišljate o vrijednosti svoje poslovne ideje te kratkoročnim i dugoročnim ciljevima. Prijava na natjecanje nedvojbeno Vas tjera da se fokusirate, repozicionirate te definirate (identificirate) svoju poslovnu strategiju što je možda i jedno od najvrjednijih iskustava prijave na startup natjecanje.
  4. Uvježbavate svoj „elevator pitch“ – ako ne uvježbate svoj „elevator pitch“ jako dobro (ili ne znate što je to), na ovakvim natjecanjima možete vježbati. Naime, upravo se u ovoj zajednici pruža nebrojeno mnogo prilika za predstavljanje poslovne ideje – u 30 sekundi možete na jednostavan način ispričati poslovni model i vrijednost koju kreirate. Možda je upravo ovo jedan od faktora kojim ćete (ili nećete) ostvariti svoju investiciju. Nemojte se bojati isprobati nekoliko verzija svog pitcha kako biste pronašli onaj najbolji.
  5. Povežite se s mentorima i savjetnicima u industriji – svaki čovjek ponekad treba utjehu i potporu, a startup natjecanja mjesto su na kojem možete susresti osobe koje mogu pružiti savjete za nove biznise i razumjeti ono što govorite. Potražite susrete koji nude i etablirane mentore u procesu prijave za natjecanje, istražite uključuje li nagrada povezivanje s potencijalnim savjetnicima i stručnu podršku investitora.
  6. Na kraju, ali ne posljednje – NAGRADA – ponekad nagrada za najbolji pitch ili ideju uključuje novčana sredstva, ponekad besplatne poslovne usluge, pristup investitorskoj mreži i mentorima, veću izloženost u poslovnoj zajednici i brojne prilike za promociju vlastite tvrtke, a time i mogućnost dobivanja novih klijenata.

Svako startup natjecanje u sebi sadrži bezbroj ovakvih prilika i odigranih scenarija koje su poduzetnici iskoristili kako bi svoje poslovanje podigli na višu razinu. Stoga odaberite ona natjecanja i programe koji najbolje odgovaraju vašim potrebama i ne zaboravite da se unutra krije mnogo više vrijednosti od same novčane nagrade.

Scroll to Top