Helena Matuša

Helena Matuša

Pratite nas...

Kako predstaviti svoj tim investitorima?

Osim predstavljanja ideje ili projekta, jednako važno, ako ne i važnije je predstavljanje članova tima. Investitorima je u prvoj fazi razvoja i ulaganja bitnije tko ste, nego kakvu ideju imate. Kod predstavljanja svi su uglavnom fokusirani na sami projekt, a ne na ljude koji „nose“ taj projekt. Utvrđeno je da investitori najviše vremena pozorno slušaju dio kada se priča o timu i konkurenciji. Tim je krucijalan za svaki projekt, a odlike odnosno prednosti vašeg time vas izdvajaju u odnosu na druge!

Ako koristite vizualne prezentacije najlakši način da predstavite svoj tim je korištenje timskog slajda. Ovaj slajd bi trebao sadržavati fotografije članova tima. Studije su pokazale da bi poduzetnici trebali više pitch vremena potrošiti na timskim slajdovima. Jer ovo je slajd koji su investitori ocijenili najrelevantnijim (uz naravno slajd o financijama). Nemojte pretjerivati s tekstom, radije sve ispričajte.

U početnim fazama analize investitora ne postoje mjerljivi podaci o projektu, ali zasigurno postoje kvalitativne informacije o ljudima koji stoje iza tog projekta. Stoga potrošiti malo više vremena na isticanje vašeg jedinstvenog tima i ljudskog kapitala.

Naravno nemojte pretjerivati sa podacima. Kontekst je najvažniji, pa slobodno dodajte pojedinosti o određenom projektu na kojem je vaš član tima radio ili istaknite njegove specifične vještine.

Već znamo da je najbolji pitch ispričati priču, ali pokušajte kod predstavljanja vašeg tima, ispričati priču o vašem timu kao grupi. Naravno čim originalnijoj grupi. Ispričajte priču o tome kako tim radi zajedno i kako stvarate nešto što je veće od svakog pojedinca.

Bilo bi odlično ako svaki član tima može biti dio prezentacije jer kombinacija različitih osobnosti i kompetencija daje priči širinu i povećava razinu povjerenja investitora.

Dva glavna faktora koja investitori traže u timu su:

  • Sposobnost
  • Predanos

Sposobnost

Imate ideju, projekt, osmislili ste proizvod? Ali, da li imate i „stručnjaka/e“ koji znaju sve o tome? Koje jedinstvene vještine imaju članovi vašeg tima da biste razumjeli i riješili problem? Imate li nekoga tko je povezan s tom industrijom, nekoga tko ima iskustva i reference na tom polju? Osmisliti projekt ili ideju je jedno ali sama ideja ne prodaje proizvod. Bitno je i poslovno iskustvo. Da li tim posjeduje znanja iz marketinga, financija, prodaje i slično. Naravno, uvijek će biti stvari koje ne znate. Spremnost na učenje je vrlo bitno i ta spremnost pokazuje investitorima da ste spremni.

Bitno je da investitori uvide kompetentnost članova tima, odnosno da vjeruju u vaš tim i da vjeruju da je tim dorastao svim izazovima koji su pred vama.

Predanost

Imate odličnu ideju, imate odličan tim, sve je savršeno. Ali bez upornosti i predanosti niti jedan tim neće preživjeti „lavinu“ svakodnevnih izazova koji su pred vama.

Pokažite investitorima što ste sve žrtvovali da biste došli ovdje ili čega ste se spremni odreći da biste uspjeli s ovim projektom. Pokažite im koliko vjerujete u ovaj projekt.

Scroll to Top