Romana Kerep

Romana Kerep

Pratite nas...

STARTUP VERSUS INVESTITOR – nekoliko riječi o kriterijima investitora za procjenu prilike za ulaganje

Poduzetnici se često žale na manjak kapitala na start-up tržištu, no ako stavimo naočale investitora, nije jednostavno pronaći poduzetnika početnika koji odgovara kriterijima za dobru investiciju.

TIM – Zamašnjak koji će se morati puno puta zakretati da bi došlo do njegovog profitabilnog okretnog momenta gurat će upravo ljudski potencijal. Upravo zato mu investitori pridaju veliki značaj.  Većina investitora izjašnjava se kako kriterij tima nosi i do 50% odluke o investiranju. Stoga ne zaboravite temeljito pripremiti kvalitetne i promišljene životopise, naglasiti sva bitna prethodna iskustva članova tima vezana uz djelatnost, istaknuti impresivne tragove koje su oni ostavili na prethodnim radnim mjestima, a vezani su uz posao koji pokrećete, i odaslati poruku o strasti koju kao osnivači nosite prema svojoj poduzetničkoj bebi.

PROIZVOD – Procjena profitabilnosti proizvoda i skalabilnosti poslovanja u ranom stadiju poslovanja vrlo je teška. Za pripremu i procjenu mjerljivih pokazatelja potrebno je obaviti test prototipa na tržištu te za investitora pripremiti sve potrebne poslovne alate poput prikaza dosadašnjeg poslovnog rezultata odnosno mjerljivog i opipljivog traga koji je proizvod dosad ostavio (traction), poslovnog platna, poslovnog plana i poslovnog modela. U suprotnom zahtjev za investicijom može postati pucanj u prazno, jer investitora prepuštate samo njegovom predosjećaju i prethodnom iskustvu iz dotične industrije. Osim toga pokazujete nedostatak znanja o poduzetništvu koje vam je potrebno u svakoj fazi razvoja i plasmana proizvoda.

VELIČINA TRŽIŠTA – to je magični svemir kupaca iz kojeg birate podskup onih kojima se vaš proizvod obraća i koji će ga kupovati. Ako vaš proizvod ima potencijal nadrasti lokalno tržište i postati regionalni, izvozni ili čak globalni, šanse za investiciju rastu. Veličina tržišta osigurava značajan povrat investicije. Ono što investitor želi vjerovati je da vaša tvrtka MOŽE postati velika. Pokažite ambiciju i usudite se planirati izvan komforne zone. Upoznajte investitora s dugoročnom vizijom i ne spominjite mu rani izlaz ili brz obrat kapitala.

STADIJ (MOMENTUM) – koja je trenutna vrijednost poduzetničkog pothvata i u kojoj je fazi razvojnog puta, daljnji je kriterij koji igra ulogu kod promišljanja o investiranju. U ovoj temi može doći do neusklađenosti. Poduzetnici žele svoj pothvat prikazati što vrjednijim i zadržati što veće vlasničke udjele, što investitoru ne ostavlja dovoljan prostor za željeni vlasnički udio i očekivani povrat investicije u kasnijim fazama. Oko ovog ulaza u vlasništvo stvara nastaje jedan mit kojeg treba demistificirati. Interes investitora nije da potpuno preuzme vlasništvo i upravlja tvrtkom. On želi “samo” zaraditi i dokazati se kao uspješan investitor.

 

Scroll to Top